Mensen hebben vaak het gevoel dat ze ergens bij willen horen of willen zijn. Exclusiviteit vergroot dit gevoel nog meer. Ze zijn geneigd om plezier te hebben en te genieten van de sensatie om te feesten met vrienden. Met behulp van Social Media kan deze voorpret worden vergroot door posts te plaatsen met allerlei interessante nieuwtjes. Daarnaast willen ze altijd iets hebben om naar uit te kijken. Mensen hebben een feest gepland op een zaterdag en dit moet hen op een maandagmorgen helpen de week door te komen.
Beschrijf (de cultuur van) het gekozen publiek;
Het gekozen publiek zijn liefhebbers van dance muziek die graag bij de feestjes willen zijn waar iedereen het later nog over heeft. Het liefst moeten deze feesten niet te commercieel zijn. Ook zijn het vaak trendsetters of early adopters.
Beschrijf de frictie tussen cultuur van de ontwikkeling; en die van het publiek en beschrijf de (noodzakelijke) verandering;
Beschrijf de frictie tussen cultuur van de ontwikkeling; en die van het publiek en beschrijf de (noodzakelijke) verandering;
Exclusiviteit is altijd al een begrip geweest wat mensen aantrekt. Het horen bij een bepaalde groep die ervoor zorgt dat je jezelf niet alleen geaccepteerd maar ook gevalideerd voelt. De cultuur van het gekozen publiek vloeit hier goed in over omdat ze graag innovatief bezig willen zijn zodat ze voelen alsof ze bij de trendsetters horen. Dit is volgens hen een bepaalde exclusieve groep die ‘beter’ is dan de rest. Er is alleen niet een vastgestelde groep trendsetters, dus moeten ze aan andere mensen laten weten dat ze erbij horen. Door middel van social media gaat dit veel makkelijker dan vroeger. Vroeger konden alleen andere mensen dit publiek in de aandacht zetten door er bijvoorbeeld over te schrijven of over te spreken op tv of radio. Tegenwoordig kunnen ze over zichzelf schrijven zodat hun persoonlijke netwerk weet dat ze trendsetters zijn.
Bedenk een manier om die verandering te tonen aan je publiek.
Wij willen 600 gratis kaartjes voor een dance feest online aanbieden waarbij de potentiële bezoekers zich kunnen aanmelden door hun naam en email op te geven (elke aanmelding geld voor 2 kaartjes). Door een email te sturen naar perscontacten van Theo Ploeg hopen we extra aandacht te krijgen voor het feest.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten